Kultura

Nominacije za 95. Oskar su objavljene juče: Ovo su najgori filmovi ikada koji su dobili Oskara, evo zašto

Juče su objavljene nominacije za 95. dodjelu najprestižnije filmske nagrade Oskar.

Oskar
FOTO: CNBC/YOUTUBE/SCREENSHOT

U kategoriji najboljeg filma nominovani su All Quiet On The Western Front, Avatar: The Way Of Water, The Banshees of Inisherin, Elvis, Everything Everywhere All At Once, The Fabelmans, Tar, Top Gun: Maverick, Triangle of Sadness i Women Talking.

Film Everything Everywhere All At Once ima najviše nominacija, njih čak 11.

Novinar Independenta Džefri Meknab izabrao je najgore filmove koji su ikada osvojili najprestižniju nagradu Holivuda.

Izbor, kaže Džefri, čine ugledne osobe iz filmske industrije, no oni ponekad donose zbunjujuće odluke.

Rijetkost je da dobitnik nagrade za najbolji film bude potpuno iznenađenje, ali usprkos tome nekoliko filmova dobilo je nagradu iako nisu trebali, piše Džefri.

Ovo su, po njegovom mišljenju, najgori filmovi koji su dobili Oskara.

10. Život Emila Zole (The Life of Emile Zola)

Za biografski film o Emilu Zoli, koji je osvojio nagradu za najbolji film na dodjeli Oskara 1937. godine, kaže da je dosadan.

– To je solidno i vrijedno djelo, s izvanrednom izvedbom Paula Munija kao francuskog romanopisca. Ideja, međutim, da je to jedan od “nekoliko zaista velikih filmova svih vremena – kako je sugerisao njen publicitet, očito je idiotska – piše Džefri.

9. Roki (Rocky)

Za Rockija kaže da je nezasluženi pobjednik za najbolji film i da je te godine bilo boljih filmova.

– Glasači Akademije 1976. ponašali su se kao da su pijani od punča i da su predugo proveli u ringu s Apolom Kridom. Problem s njegovom pobjedom nije bio toliko sam film, već ostali nominovani koji su bili odbačeni u njegovu korist. Taksista (Taxi Driver), Svi predsjednikovi ljudi (All the President’s Men) i Mreža (Network) sigurno su imali više prava na kipić te godine – piše u tekstu Independenta.

8. Put oko svijeta za 80 dana (Around the World in 80 Days)

– Ovo je bio dobar visokobudžetni putopis, ali ne možete a da ne posumnjate da je Oskar za najbolji film bio više povezan s marketinškim vještinama njegovog producenta, Majka Toda, nego s bilo kakvom briljantnošću u snimanju filma. Režirao ga je Englez Majkl Anderson, prethodno najpoznatiji po The Dam Busters, a prikazao je Dejvida Nivena kao neustrašivog putnika koji se kladi da može proputovati cijeli svijet za malo više od dva mjeseca – piše Džefri.

7. Sudar (Crash)

Objašnjenje novinara zašto je Sudar (Crash) na ovoj listi glasi:

– Crash Pola Hagisa je pristojna i dobronamjerna studija o posljedicama rasizma i nasilja u savremenom LA-u. Napravljen je nezavisno i imao je veliku postavu, a svi su imali iskrene izvedbe. Međutim, Robert Altman je bolje pokrio sličnu temu u Short Cuts i ostao je osjećaj da je Crash dobio nagradu za najbolji film jer su neki glasači Akademije bili odlučni ne dati Oskara savremenom vesternu Brokeback Mountain sa gej temom.

6. Čikago (Chicago)

– Oskara rijetko dobijete bez jake marketinške kampanje. Sada osramoćeni producent Harvi Vajnstajn znao je tajne pridobijanja glasača Akademije na svoju stranu bolje od bilo koga drugog u poslu. Bilo da se radilo o Blitzovom pristupu oglašavanju u stručnoj štampi, ili o vremenu prikazivanja nagrada, ili o načinu na koji je zvijezde filma držao u medijima ili o njegovom nemilosrdnom udvaranju članovima Akademije, on je nesumnjivo bio jednako važan za uspjeh mjuzikla Čicago na Oskarima kao i bilo koji kreativni talenat koji stoji iza njega.

Pročitajte još

5. Predivni um (A Beautiful Mind)

– Nije loše. To je ljubavna priča koja se dotiče mentalne bolesti i matematike (ni jedno ni drugo obično nisu teme koje Holivud prihvata). Rasel Krou izvrsno glumi Džona Neša, nobelovca sa lijepim, ali nestabilnim umom. Uprkos tome, biografski film Rona Hovarda nije nikakav klasik. Osvojio je Oskara za najbolji film u neuobičajeno slaboj godini – objašnjava Džefri.

4. Marti (Marty)

Ovaj film Oskara je osvojio 1955. godine.

– Ova priča, prema scenariju velikog Padija Čajevskog, o emocionalno potisnutom talijansko-američkom mesaru iz Bronksa koji traži ljubav, već je snimljena kao TV drama godinu dana prije. U verziji za male ekrane, Rod Stajger odigrao je vrhunsku ulogu u glavnoj ulozi. Ernest Borgnin u filmskoj verziji ne može a da se ne čini kao drugi najbolji svima koji su vidjeli Stajgera u istoj ulozi. Dok je bogobojazni Borgnin od Martija napravio lik sažaljenja, Stajger ga je pretvorio u punog tragičnog heroja – smatra novinar Independenta.

3. Bijeg iz Afrike (Out of Africa)

– Sjetićete se ružičastih flaminga i svih onih prizora predivnih kenijskih krajolika koji su izgledali kao da su ispisani iz prirodnonaučnog dokumentarca Dejvida Atenborougha. Nikada nećete zaboraviti ekscentrični naglasak Meril Strip kao danske barunice i spisateljke Karen Bliksen (“Imala sam farmu u Africi u podnožju brda Ngong”). Ovo je, međutim, kašasta stvar i teško da zaslužuje svog Oskara – piše Džefri.

2. Hrabro srce (Braveheart)

Novinara nije oduševilo Hrabro srce, za koje kaže da je poznato po scenama vojske Vilijama Volisa koja podiže kiltove i pokazuje stražnjice.

– Bez obzira na to koliko je to bilo tačno kao istorija, uticalo je na tekuće rasprave o decentralizaciji i nezavinosti Škotske. Film je takođe učinio svoje za škotski turistički biznis. Mel Gibson zna kako izvesti scenu bitke. Druga je stvar hoće li to kvalifikovati njegov film za Oskara za najbolji film – piše Džefri.

1. Najveći šou na svijetu (The Greatest Show on Earth)

– Iz perspektive 67 godina kasnije, odluka da se Oskar za najbolji film dodijeli cirkuskom epu Cecila B DeMillea 1952. godine doista je zbunjujuća – piše novinar za ovaj film.

– Ima pristojnu glumačku postavu i neke razumne trikove, ali glasači Akademije sigurno su se šalili kad su ga odabrali u odnosu na druge nominovane iste godine poput Visoko podne (High Noon) i Tigi čovjek (The Quiet Man) – prenosi Indeks.

Najnovije vijesti Srpskainfo i na Viberu
Prihvati notifikacije