Kultura

Profesorica klavira Snježana Popović Vuleta: Mladi često nemaju dovoljno strpljenja

Snježana Popović Vuleta, profesorica klavira na Akademiji umjetnosti u Banjaluci ima dugogodišnje iskustvo u pedagoškom radu kao i na republičkim i međunarodnim takmičenjima. Nastupa kao solista, član je klavirskog dua, te radi kao klavirski saradnik.

Profesorica klavira Snježana Popović Vuleta: Mladi često nemaju dovoljno strpljenja
FOTO: PRIVATNA ARHIVA

Njeno dugogodišnje iskustvo sa mladima dalo joj je širu sliku i uvid u kulturno-umjetičku scenu kako u Banjaluci, tako i šire, ali i odnos mladih prema kulturi uopšte.

U svom dosadašnjem radu sa đacima i studentima uvijek sam insistirala na pomicanju ličnih granica i podizanju ljestvice kvalitete i profesionalizma jer smatram da je to jedini put ka formiranju odgovorne osobe koja će sutra zauzeti svoje mjesto u kulturnom životu ili sistemu obrazovanja na našem području ili šire. U današnjem modernom društvu nameću se neka nova pravila koja zahtjevaju brze rezultate pa mi se ponekad čini da mladi nemaju dovoljno strpljenja i istrajnosti da isprate svoj razvojni put očekujući da će se nekako sve samo od sebe riješiti – kaže Popović Vuleta.

Kako ona kaže, djecu je neophodno edukovati da postoje koncerti, predstave, izložbe i druge kulturne manifestacije. Ta edukacija treba da počne što ranije i da je uvijek prisutna, a ne sporadična.

– Sve se svodi na to koliko ste nekom sadržaju izloženi. Ako vas od malih nogu usmjeravaju ka kvalitetnim kulturnim sadražajima, oni će postati dio vašeg života i obrnuto. Zbog toga sam odlučila da ponudim učenicima osnovnih škola jedan mini projekat koji upravo ima za cilj kulturnu edukaciju – dodala je.

Za umjetnički život na prostoru RS i BiH kaže da nije dovoljno institucionalno podržan, te da to otežava prezentaciju umjetničkog rada.

– Vi ste kao jedinka primorani da pored velikog ulaganja u svoju umjetnost morate biti i sopstveni menadžer i promoter. Ali bez obzira na trenutno stanje smatram da umjetnik ne treba gubiti entuzijazam i vjeru u to da će umjetničko djelo naći put do svojih konzumenata. Što se konkretno tiče pijanista, u RS i BiH postoji veliki broj jako dobrih prostora, galerija i sala, ali nedostaju adekvatni klaviri što onemogućava njihovo korištenje – objasnila je ona.

Trenutni fokus njenog rada je klavirski resital koji predstavlja jednu od najzahtjevnijih kategorija  u pijanizmu jer podrazumijeva individualno muziciranje. To znači da odgovornost interpretativnih i estetskih zahtjeva nosite sami.

– Čim u izvođenju učestvuju dva svirača ili više ta odgovornost se dijeli. Imala sam potrebu da revidiram i na neki način sumiram sve ono što sam naučila i što se u meni skupljalo tokom života. Za taj lični projekat sam izabrala najreprezentativnije primjere klavirske literature:  Bahova Partita u c-molu,  Betovenova Apasionata i Šopenova četvrta Balada. Do sada sam sa ovim programom održala šest koncerata i planiram još. Takođe, u pripremi je još jedan novi program za klavirski duo koji spremam sa svojom prijateljicom i koleginicom Željkom Jovanić, a nadam se i koncertu sa orkestrom – ispričala je ona.

Učesnica je mnogih festivala

Snježana Popović Vuleta učestvovala je na manifestacijama: Balkan Art u 2002 – Italija, internacionalnog muzičkog festivala ‘Nei suoni dei luoghi’ 2010 – Italija, manifestacije Dani Vlade S. Miloševića – Banjaluka, festivala Ohridsko ljeto 2017, festivala “Sarajevska zima 2018”. Kao solista sarađivala je sa orkestrom Akademije umjetnosti Univerziteta u Banjaluci. Nastupala je u više koncertnih prostora: Galerija Art Get, Galerija SANU, Galerija Zadužbine Ilije M. Kolarca – Beograd, Muzej Savremene umjetnosti, KC Banski Dvor, – Banjaluka, Kulturni Centar Gradiška, Koncertna dvorana Muzičke akademije u Sarajevu, Matica srpska Novi Sad.

Usavršavala se na kursevima Konstantina Bogina, Nataše Veljković, Arbo Valdme, Vladimira Miloševića i Aleksandra Serdara.

Najnovije vijesti Srpskainfo i na Viberu
Prihvati notifikacije