Sport

REZIME EVRA Hadžibegić za Srpskainfo: U Francuskoj niko nije pošteđen kritika (FOTO)

Eliminacija favorita na Evropskom prvenstvu čini se da je najviše pogodila Francusku. Aktuelni svjetski prvaci zaustavljeni su u osmini finala, a bivši selektor Crne Gore i proslavljeni reprezentativac Jugoslavije Faruk Hadžibegić ističe da u ovoj zemlji niko nije pošteđen kritika.

Hadžibegić je trenutno u Francuskoj gdje prati sva dešavanja.

– U Francuskoj je teško razočaranje! Svi u šoku i uslijedile su zaista konstruktivne kritike, kojih niko nije pošteđen. Na udaru su svi – od selektora, igrača, čelnika saveza. Zaista niko nije pošteđen jer su svi smatrali da imaju ekipu najmanje za polufinale, a vjerujem da su potajno nadali tituli. U medijima su najavljuju razgovori čelnika saveza sa selektorom Dešamom, a kao nasljednik se spominje Zinedin Zidan. Što se mene lično tiče stekao sam utisak da oni mentalno nisu bili na prvenstvo. Njihov kvalitet nije sporan, oni imaju praktično dva tima sposobna da igraju na vrhunskom nivou, ali definitivno nisu bili psihički i sa mislima na ovom takmičenju. Zato ne čude kritike prema svim igračima, nema pošteđenih, od Mbapea do Benzeme – ističe Hadžibegić.

JEAN-CHRISTOPHE BOTT/EPA

Prema njemu ulogu favorita sad je preuzela Italija.

– Za mene je sad Italija glavni favorit. Pred start šampionata sam najavio finale Francuska – Italija i evo sad su me „galski pijetlovi“ šokirali. Italijani tradicionalno igraju sve bolje kako prvenstvo odmiče. Znaju da igraju na rezultat a bez obzira što zaista cijenim selekciju Belgije koja ima sjajan igrački kadar i širinu u rosteru prednost dajem Azurima. Jednostavno čini mi se da Italijan djeluje sigurno i da će nastaviti u istom ritmu, da ima tu snagu potrebnu da se ide do kraja – rekao je on.

U drugom dijelu žrijeba čini se da Engleska ima otvoren put ka finalu. Slijedi meč sa Ukrajinom a dodatni motiv je činjenica da će se završnica igrati u ovoj zemlji.

– Engleska će sigurno sad učiniti sve da se vrati na svoj teren. Moram priznati da su me oduševili njihovi centralni defanzivci. Igraju odlično imali su veliku podršku publike. Sad im se sigurno otvorilo da idu do finala u ovom svom dijelu i uradiće sve. Španija se isto diže ali mi se čini da nemaju to atmosferu unutar ekipe ni ideju kako da pronađu rješenja. U dva posljednja meča su bili napadački raspoloženi postigli su 10 golova to im je diglo samopouzdanje. Svakako iznenađenja su i dalje moguća. Ove reprezentacije koje su prošle dalje su sad rasterećene i mogu da pokušaju opet da iznenade rivale – rekao je on.

Takođe Hadžibegić navodi da mu je drago zbog uspjeha Švajcarske koju vodi Vladimir Petković

– Svakako pozitivno iznenađenje je i Švajcarka koja eto predstavlja personifikaciju Evrope, jer ima igrača iz svih krajeva, praktično je najmanje onih koji imaju porijeklo iz ove zemlje. Veliki posao je napravio Velimir Petković koji ih dugo vodi.Oni su me zaista pozitivno iznenadili, način igre, borbenost i zalaganje do kraja su nagrađeni – ističe legendarni defanzivac.

Od selekcija iz regiona na takmičenju su nastupali Hrvatska i Sjeverna Makedonija.

– Hrvatska je po meni mogla i morala više. Smatram da su imali igračkii kadar da naprave bolji rezultat. Posebno nakon drugog mjesta na Svjetskom prvenstvu znaju da igraju ovakve turnire imaju kvalitet. Zašto nisu ostaje da se vidi. Ne bih se kolegama miješao u posao. Makedonci su se dostojno predstavili za njih je sam plasman na Evropsko uspjeh. Ono što mi donekle smeta što smo pomalo postali kukavice, da se zadovoljavamo nekim malim stvarima. Reprezentacijama iz regiona nedostaje profesionalizma u odnosu prema timu, osjećaja pripadnosti ekipi. Imamo nacionalni naboj, ali ga ne pokazujemo na pravi način – dodao je Hadžibegić.

Stojković će donijeti uspjeh Srbiji

U reprezentaciji Jugoslavije Hadžibegić je igrao i sa sadašnjim selektorom Srbije Draganom Stojkovićem o kojem ima samo riječi hvale.

– Ubijeđen sam da će Dragan Stojković sa Srbijom napraviti odličan posao. O njegovim kvalitetima dok je bio igrač ne treba trošiti riječi, a vjerujem da je dovoljno veliki autoritet da se nametne igračima i da stvori tim. Srbija realno ima sjajne pojedince, odlične igrače i može da bude veoma opasan protivnik. Čini se da Stojković ide pravim putem. Ima znanje, trenerski kvalitet i autoritet da to sve posloži i uz pravu podršku saveza iskreno ne sumnjam da će u budućnosti napraviti kvalitetan rezultat. I kao igrač je težio najboljem tako će sigurno biti i u trenerskom poslu – istakao je.

Ne svidja mi se broj ekipa

Evropsko prvenstvo ove godine broji 24 ekipe i igra se u čak 11 gradova.

– Ovaj format je došao iz želje da se omogući i slabijim reprezentacijama da igraju na Evropsko prvenstvo . Iskreno ne sviđa mi se broj ekipa, čini se da je 24 ekipe previše jer je to pola Evrope i sigurno da onda pada kvalitet na nekim mečevima. Sa druge strane sviđa mi se ovo da se igra u više zemalja, ima to draž i da nema korone sigurno da bi stadioni bili puni – zaključuje Hadžibegić.

Najnovije vijesti Srpskainfo i na Viberu
Prihvati notifikacije