Kultura

“TO NISAM JA” POBJEDNIK FESTIVALA Priča o pet mladih ljudi kritika društva koje je zakazalo

Dodjelom nagrada u Laktašima završen je 15. Internacionalni festival amaterskog teatra, koji je još jednom okupio mlade entuzijaste i dao doprinos očuvanju pozorišta i u ovim, za kulturu teškim vremenima.

Žiri festivala, u sastavu profesiori Renata Agostini, Duško Pevulja i glumica Aleksandra Spasojević, dodijelio je 10 nagrada, od kojih su nagrada za najbolju predstavu u cjelini, nagrada za najboljeg glumca i glumicu, bile novčane. Festival organizuje „Centar za kulturu i obrazovanje“ u Laktašima.

– Prezadovoljni smo kako je Festival protekao. Cilj ovogodišnjeg Festivala bio je poslati poruku da kultura opstaje i u natežim vremenima i dati podršku svim amaterskim pozorištima da nastave raditi i stvarati kako bi spremno dočekali vrijeme kada će se rad pozorišta vratiti u normalne uslove – rekla je direktorica “Centra za kulturu i obrazovanje” Slađana Čovičković.

U tri festivalska dana zaljubljenici u pozorište imali su priliku da pogledaju šest predstava. Pet predstava u takmičarskom i jednu predstavu u revijalnom dijelu programa.

Nagrada za najbolju predstavu u cjelini otišla je u Prnjavor, SPKD-u “Prosvjeta” za komad “To nisam ja”. Za najbolju glavnu žensku ulogu nagrađena je Bojana Radić, a za najbolju mušku ulogu Ognjen Todorović, koji su igrali u predstavi “Milion i po”, Dramskog studia “Daske” iz Laktaša.

– Pobijediti na festivalu ovog ranga uz afirmativne komentare svih članova žirija i domaćina dodatni je podstrek našem radu i dokaz da je naša poetika i princip rada tačan i kao takav prepoznat i izdvojen kao najbolji. Amaterska pozorišta su baza za prepoznavanje i filtriranje kreativne djece i mladih u smislu budućeg profesionalnog opredjeljenja. Ovakvi festivali promovišu i daju podršku amaterskim trupama koje bi bez njih egzistirale isključivo u lokalnim zajednicama što nikome nije u interesu – rekla je Brankica Radonjić, reditelj pobjedničke predstave.

Predstava “To nisam ja” nastala je u okviru projekta IN Fondacije Banjaluka “Mladi kao snaga promjene u svojim lokalnim zajednicama“. Ona tretira aktuelnu problematiku otuđenja, virtuelnog života, diktata društvenih mreža, te posljedice istih društvenih devijacija.

Scenario se bazira na priči o petoro mladih ljudi koji su svoju opsesiju doveli do krajnosti, a mogu biti prepoznatljivi slučajevi u našoj okolini: instagram kraljica željna lajkova, djevojka koja živi isključivo na društvenim mrežama, žrtva vršnjačkog nasilja jer je odličan učenik, žrtva seksualnog zlostavljanja zbog lažnog profila i dječak koji je izgubio kontakt sa realnošću igrajući nasilne video-igrice. Njihovo okruženje nije bilo u stanju da na vrijeme prepozna i adekvatno odreaguje na njihove opsesije što se ostavlja publici da razriješi kroz forum-teatar.

– Predstava je otrežnjujuća kritika svih faktora društva koji su zakazali: porodica, škola, socijalno okruženje. Na pitanje: „Ko je kriv?“, jasno se nameće odgovor: Svi mi – rekao je žiri o predstavi.

Pored navedenih nagrađeni su i Vojislav Elez za “glumačku budućnost” u predstavi “Obična priča”, Kulturna scena “Male stvari” iz Trebinja.

Nagrada za glumačku budućnost pripala je i Anastaziji Šimić, u predstavi “To nisam ja”, SPKD Prosvjeta iz Prnjavora.

Nagradu za glumački par odnijeli su Sarah Sarić i Damir Čobo, za predstavu “Crni kos”, Mostarski teatar mladih. Nagradu za najbolju žensku sporednu ulogu odnijela je Mila Prosan, za predstavu “To nisam ja”, SPKD Prosvjeta iz Prnjavora, nagradu za najbolju mušku sporednu ulogu David Popadić, u predstavi “Obična priča”, Kulturna scena “Male stvari”, Trebinje.

Specijalna nagrada za izuzetan doprinos u pedagoškom radu sa mladim ljudima dodijeljena je Brankici Radonjić u predstavi “To nisam ja”, SPKD Prosvjeta iz Prnjavora.

Rasadnik talenta

– Kao i prethodnih godina, tako i ove godine, nije izostala podrška naše drage publike pogotovo za predstavu domaćina, Dramskog studija „Daske“. Ovaj festival i naše amatersko pozorište čine veoma važan segment u razvoju cjelokupne kulture Laktaša, iz njih sve počinje i zbog toga ih treba njegovati i podržavati. Za Dramski studio “Daske” možemo slobodno reći da je rasadnik talenata koji mladima pomaže da svoj talenat prepoznaju, rade na njemu, a potom školovanje i svoje karijere usmjere prema profesionalizmu – rekla je Slađana Čovičković.

Najnovije vijesti Srpskainfo i na Viberu