Kultura

Osvrt na 11. Demofest: I dalje najbolje mjesto za demo bendove

Doktor Nele Karajlić je pred svoj spektakularni koncert u finalnoj večeri Demofesta rekao da pošto nije svirao nekih 20 godina, da se osjeća kao član demo benda, ali je sreća za njega, da bolje mjesto za jedan demo bend od Demofesta valjda ne postoji.

Legendarni frontmen “Zabranjenog pušenja” je kroz riječi šale, zbog svog povratka na scenu nakon duge pauze, možda dao i najbolju definiciju upravo završenog 11. festivala demo bendova na banjalučkoj tvrđavi Kastel. Demofest definitivno, jeste najbolje mjesto za demo bendove u regionu, i oni to nisu krili tokom cijelog festivala, i to nisu rieči puke kurtoazije iz zahvalnosti organizatorima, to su jednostavno rečeno činjenice.

Vrhunska organizacija, fantastična bina i zvuk, dobro raspoložena publika, kvalitetne nagrade i profesionalan odnos prema pobjednicima festivala, nisu baš česta stvar kada su pitanju mladi rok bendovi i festivali u regionu. Kroz tri dana trajanja (19-21 jul) tvrđavom Kastel prodefilovalo je spreko 25 hiljada ljudi, nastupilo 30 takmičarskih bendova, odsviralo desetak spektakularnih revijalnih koncerata (Nele Karajlić, Darko Rundek, Marko Luis, Goblini, Manjifiko… da pomeno samo neke).

Foto S. Pašalić
Foto S. Pašalić

Direktorica festivala Brana Janković nakon završetka Demofesta kaže da dobri duh ovog festivala izgleda jači od svih problema.

Bilo je mnogo problema, od već rutinski muka sa nezaintresovanošću državnih institucija za naš festival, do problema sa vremenom, ali izgleda da je dobri duh ovog festivala jači od svih problema pa smo u subotu uveče svi zajedno pobijedili čak i kišu jer je publika nastavila da se zabavlja do kasno ujutro ne obazirući se na loše vrijeme. Definitivno se stvorila jedna dobra, nazvala bih porodična atmosefera oko Demofesta, što je i žiri primjetio jer su mi govorili tokom festivala da ovako prisan odnos publike, bendova i organizatora nigde nisu vidjeli i na tome se proteklih 11 godina gradila reputacija Demofesta i tako će biti i u budućnosti – kaže Jankovića i dodaje da se odluka o povratku na regionalni karakter festivala takođe pokazala kao pun pogodak.

– Odlučili smo da ove godine festival ima regionalni karakter, dugo smo vijećali oko toga, ali ispostavilo se to kao pun pogodak. Činjenica je da u okruženju imamo velike festivale poput Egzita ili “InMusic” i da se mi realno ne možemo, na niti želimo takmičiti sa njima, jer naš koncept nije zasnovan na prodaji muzike, već na promovisanju domaćeg stvaralaštva i kreativnosti novih bendova iz regiona. Pokazalo se prethodne tri večeri da publika na to reaguje najbolje i da smo donijeli ispravnu odluku – jasna je direktorica Festivala.

Po riječima Brane Janković pripreme za novi, 12. Demofest kreću danas.

-Naše staro pravilo glasi da imamo jedan dan odmora, a već danas krećemo pripremama za novi festival. Konkurisaćemo i kod Savjeta ministara BIH za pomoć, iako su nas odbili 11 puta, počećemo planirati nove goste i raditi pripreme oko konkursa demo bendova. Ono što je u ovom momentu sigurno, jeste da će 12. Demofest održati i to je najvažnije – rekla je Brana Janković

Prošlogodišnji pobjednici “Volfram”, “Tyger Lamb” i “Slonz” su albumima i nastupima uživo pokazali da su zaslužili nagrade, održane su brojne radionice, izložbe i ostali prateći sadržaji, a ovogodišnji žiri je ponovo imao težak zadatak da proglasi nove u odličnoj kunkurenciji takmičarskih bendova.

Prvu nagradu osvojio je bend “Sergio Lounge” iz Beograda koji je nagrađen profesionalnim snimanjem i produkcijom albuma u iznosu od 3.500 evra, a ovaj uspjeh uslijedio je nakon njihovog trijumfa na Bunt rok festivalu. Drugo mjesto na Demofestu i oprema u vrijednosti 2.000 evra pripala je bendu “Vin Triste”, takođe iz Beograda, dok je treća nagrada, 1.000 evra za binsku opremu, uručena zagrebačkom “Fire in Cairo”.

Foto Siniša Pašalić/RAS Srbija
Foto Siniša Pašalić/RAS Srbija

Nagradu “Đakac” nazvanu po tragično stradalom Davidu Dragičeviću osvojio je zagrebački bend “Šavovina”, dok je nagrada “Plavi bas” dodjeljena basisti Jovanu Đukiću Jocanu iz benda “Aleja velikana”. Pavle Popov iz sastava “Sergio Lounge” trijumfovao je kao najbolji gitarista, čineći tako pobjednički bend apsolutnim šampioom, a Nikola Pejaković Kolja uručio mu je dar prijatelja festivala “Jack Daniel's” gitaru. Posebna novčana nagrada je uručena i udruženju građana iz Zaječara, okupljenih pod nazivom “GMO”, koji je svoju svirku na Demofestu posvetio članu grupe koji boluje od cerebralne paralize.

Najnovije vijesti Srpskainfo i na Viberu