Kultura

Glumac Brajan Kranston na udaru kritika: Ko smije glumiti invalide?

Brajan Kranston, zvijezda serije “Čista hemija” (Breaking Bad) u najnovijem filmu glumi kvadriplegičara, a prihvatanje ove uloge je opisao kao “poslovnu odluku” zbog čega se našao na udaru kritika.

U filmu “Naopako”, rimejku poznatog francuskog ostvarenja “Nedodirljivi”, američki glumac igra milijardera u kolicima koji unajmljuje bivšeg kriminalca, kog glumi komičar Kevin Hart da ga njeguje- piše portal “BBC News”.

-Kao glumci tumačimo različite likove, kaže omiljeni lik brojnih obožavalaca serije „Čista hemija”. Kranston je rekao da je tema „vrijedna debate” i da bi trebalo da se pruže bolji uslovi glumcima sa invaliditetom. Ipak, tvrdi i da on ima pravo da igra likove čije se karakteristike i sposobnosti razlikuju od njegovih.

-Ako sam ja strejt, stariji muškarac, zdrav, bogat i srećan – da li to znači da ne mogu da igram osobu koja nije bogata, da li to znači da ne mogu da igram homoseksualca? Ne znam gdje se primjenjuje ograničenje, gdje se povlači linija?- rekao je on. Džejk Džilenhal i Dvejn Džonson su takođe među umjetnicima koji se suočavaju sa kritikama zbog igranja uloga likova sa invaliditetom.

Džilenhalov film “Jači” o čovjeku koji je izgubio obe noge u bombaškim napadima na Bostonskom maratonu, kritikovan je jer tu ulogu nije igrao glumac sa invaliditetom. Prošle godine je Džonson kritikovan jer je govorio kako treba omogućiti glumcima sa invaliditetom da dobijaju uloge, a istovremeno je igrao muškarca s protetskom nogom u akcionom filmu “Neboder”. Kranstonovi komentari dolaze nakon rasprave o tome da li je prikladno da strejt glumci igraju gej ili transrodne uloge ili da bijeli glumci igraju likove povezane s etničkim manjinama.

Skarlet Johanson, Tilda Svinton, Džek Vajthol i Ed Skrajn su među onima koji su se suočili s kritikom zbog prihvatanja određenih uloga. Neki su se povukli iz projekata nakon kritika. Prošlog mjeseca, Daren Kris je rekao da više neće prihvatati LGBT scenarije jer nije želeo da bude još jedan strejt dječak koji uzima ulogu gej muškarca. Hart kaže da je uvek pozitivno diskutovati o razlikamati.

-Mislim da je početak razgovora uvijek dobra stvar. U ovom konkretnom slučaju, mi podižemo svijest o problemu i govorimo – hej, voljeli bismo da vidimo više osoba sa invaliditetom koje imaju mogućnost da učestvuju u svijetu zabave-rekao je Hart. Komičar se suočio sa novim kritikama zbog komentara koje je dao 2010. godine o strahovima da bi njegov sin mogao da bude gej. Zbog toga je morao da se povuče iz uloge domaćina svečane dodjele Oskara i izvini se LGBT zajednici zbog svojih „neosjetljivih riječi”. Ovo je drugi rimejk francuskog filma.

Najnovije vijesti Srpskainfo i na Viberu