Kultura

Na dodjeli Oskara odnio je čak 7 NAGRADA: Evo zbog čega je tako poseban film "Everything Everywhere All at Once"

Film "Everything Everywhere All at Once" odnio je sedam nagrada na ovogodišnjoj dodjeli Oskara. Rediteljski i scenarijski duo Danijels, glumice Mišel Jeo, Džejli Li Kurtis, Hi Kvan u svojim kategorijama odnijeli su zlatne statue.

Film - Oskar
FOTO: A24/YOUTUBE/SCREENSHOT

“Everything Everywhere All at Once” odmah poslije debitovanja u martu 2022. godine privukao je pažnju publike širom svijeta zbog svoje neobično apsurdno-komične prirode i akcionih scena. U nastavku prenosimo radnju i kritiku filma, filmskog kritičara Deda Milorada.

– Malo je falilo da se upokojim u mjestu od smijeha kada mi je prijateljica poslala nezvaničnu žanrovsku definiciju najnovijeg filma rediteljskog tima Danijels “Everything Everywhere All at Once”, a ona glasi “Millennial fantasy of parental apology” ili u slobodnom prevodu “Milenijalci koji maštaju da im se roditelji izvine”. Na trenutak imao sam utisak da su mi se svi paralelni univerzumi u kojima možda postojim otvorili pred očima, istovremeno pokušavajući da ne prolijem kafu svuda po svježe očišćenom stanu jer nisam mogao da prestanem da se tresem od smijeha. Božanstvena kovanica koja nije mogla bolje da opiše savremeni nadžanr koji trenutno napada sa svih strana na srebrnom ekranu i velikom platnu je najtačnija žanrovska odrednica “Everything Everywhere All at Once”, pored toga što je i komedija, drama, naučna-fantastika, akcija, nadrealizam i sve što vam na dragu pamet padne.

Inventivni pristup tima Danijels u pripovijedanju najosnovnije ljudske interpersonalne porodične komplikacije, iako slojevit kao glavica crnog luka može se podijeliti u dvije cjeline – akcioni multiverzum i drama-komedija, a samim tim i podijeliti ga na dvije vrste publike – ona koja će biti apsolutno oduševljena i ona koja nema razumijevanja za ovu vrstu “cijepanja” sivih moždanih ćelija.

Evelin Vong bi najradije pocijepala sve izvještaje, račune i izvode poreza koji prijete da je sa radnog stola zaskoče i presjeku grkljan. Kad malo bolje razmisli, biti gazdarica popularne perionice veša nije najveći životni promašaj. Od najgoreg postoji još gore. Muž koji ne zna gdje mu je dupe, a gdje mu je glava, kćerka koja bulazni o novoj djevojci i izlapjeli otac koji je na svu njenu muku baš za Kinesku novu godinu odlučio da spakuje kofere i da joj se uvali. Od potpunog haosa na poslu i haotične porodice, kad bi mogla da uzme dah i na trenutak razmisli rekla bi – u šta mi život prođe? U pranju, drndanju i mrndanj

Između životnog promašaja i Evelin Vong stoji znak jednakosti. Toliko želja, toliko propuštenih šansi, toliko razočaranja i pogrešnih smjernica da je postalo prekasno i za nadu da će se nešto promijeniti. U vrtlogu ogorčenosti više nije ni sposobna da kaže kćerki da je voli, nego joj lakše da joj dobaci da je vrijeme za zdravu hranu jer se ugojila ili što bi rekla Seka Sablić u ulozi psihologa Vere Milićević: Izgledaš svježe kao svinja.

Pročitajte još

Je l neko rekao kraj mukama? Nema kraja dok poreska upravnica ne odzvoni svoje. Baš tu pred krajem svih krajeva, neposredno prije prilaska punktu poreske aždaje Džejmi Li Kurtis, muž velikomučenice Evelin u liftu je ubijedio da on nije njen muž već njegova verzija iz drugog univerzuma. Bez odugovlačenja i velike priče – bolje bi joj bilo da se sabere jer je ona jedina koja može da dovede u red potpuni kolaps multiverzuma, prenosi BlicŽena.

Kada odzvoni lift na spratu poreske upravnice i žanrovski raskid sa prethodnih dvadesetak minuta filma “Everything Everywhere All at Once” je spreman da pokaže svoje ludilo ludila u svim bojama i oblicima. Od očiglednog referenciranja Matriks, preko akcionog omaža Čeki Čen akrobacijama, pa sve do apsurdnih kratkih putovanja po univerzumima ovo epileptično filmsko čudo ne prestaje do posljednjeg minuta da ispaljuje iz svih mogućih topova bizarna i komična narativna rješenja koja nužno ne moraju da imaju nekakvog smisla jer mulitverzum može da radi što god mu srce ište.

Film - Oskar
FOTO: A24/YOUTUBE/SCREENSHOT

Minimalistički budžet filma nije spriječio duo Danijels da koreografiju akcionih scena i kompoziciju kadra ne učine ništa manje nego brilijantnim. Agresivno napadanje apsurdnog narativa neminovno iziskuju reakciju – ne pretjerujte, ali onda kad mislite da je previše, uvijek ima još i još i još…

Na sreću ili za neke nesreću većina događaja je alegorijsko skretanje pažnje sa osnovne metafore priče. Ako u ovom životu nismo uspjeli, ne gine nam opcija da sanjarimo o svijetu u kojem jesmo. Ako nas je ovaj život razočarao, uvijek možemo da fantaziramo o onom koji nas nije bacio u trnje, već u polje ljubičica. Ako u ovom univerzumu nismo mogli da izaberemo porodicu, možda smo bolju prigrlili u nekom drugom. Ako, ako, ako…

Najnovije vijesti Srpskainfo i na Viberu