Prema naučnom članku objavljenom u časopisu Nejčr komjunikejšns, eksperimenti miješanja slikarske boje i žumanjceta su pokazali da ova smjesa usporava proces oksidacije i time čini sliku trajnijom i otpornijom na promjene koje donosi vrijeme, kao što su pukotine, i sprečava da slika požuti.
Naučnici su ovim eksperimentom dobili smjesu “nalik na majonez” koja pomaže da boja bude čvršća, što je idealno za slikarske tehnike kao što je impasto, kada se boja nanosi u gustim slojevima, prenosi sajt Sajens nau.
Inženjerka hemije sa Tehnološkog univerziteta u Karlsrueu Ofeli Ranke, koja je jedna od autorki pomenute studije, ističe da mješanje žumanjceta i slikarskih boja ipak ima i jedan nedostatak, a to je dugo sušenje slike.
– Ako je u bojama bilo previše žumanjceta, renesansni slikari su morali dugo da čekaju da bi nanijeli novi sloj – ističe Ranke.
– Što bolje razumijemo kako umjetnici biraju svoje materijale i rade sa njima, to više možemo da cijenimo ono što rade, kako kreativni proces, tako i konačni proizvod – rekao je direktor naučnog istraživanja na Institutu umjetnosti u Čikagu Ken Saterland.
Najnovije vijesti Srpskainfo i na Viberu