Kultura

Stefan Bundalo nakon nagrade u Kotoru: Bez dobrog dječjeg pozorišta nema budućnosti pozorišta za odrasle

Stefan Bundalo, glumac iz Kozarske Dubice sa stalnim angažmanom u nekoliko beogradskih pozorišta, zajedno s kolegom Aleksandrom Milkovićem dobio je nagradu za izvrsnu izvedbu u predstavi „Pitam se, pitam, koliko sam bitan” pozorišta “Boško Buha” na 27. Kotorskom festivalu pozorišta za djecu “KotorArt”.

Stefan Bundalo nakon nagrade u Kotoru: Bez dobrog dječjeg pozorišta nema budućnosti pozorišta za odrasle
FOTO: PRIVATNA ARHIVA/RAS SRBIJA

Odnos između oca i sina je ovdje ključan za njenu dinamiku i emotivnost, što je njen osnovni smisao. Igra je zasnovana na delikatnoj izražajnosti koja stvara veoma upečatljiv odnos između ova dva lika, a koji se kroz razvoj radnje funkcionalno mijenja. Prikaz njihovog zajedničkog puta je i prikaz zajedničkog sazrijevanja i mijenjanja, opipljivog međusobnog uticaja – navedeno je u obrazloženju nagrade.

Foto: Privatna arhiva/RAS Srbija
Foto: Privatna arhiva/RAS Srbija

 Žiri ovog uglednog festivala sačinjavali su Ana Tasić, Mirko Radonjić i Morana Dolenc. Uz 11 predstava u glavnom festivalskom programu, u sklopu pratećeg programa 32. „Barskog ljetopisa“, koji je ove godine prvenstveno namijenjen najmlađima, odigrana je i predstava „Pitam se, pitam, koliko sam bitan“, koja je u Crnoj Gori na prečac stekla veliku popularnost.

Ova predstava, nastala po tekstu Erlenda Lua, a u režiji Jane Maričić, obiluje smislom za humor koji je blizak djeci, a namijenjena je prvenstveno predškolskom uzrastu.

Foto: Milan Pilipović/RAS Srbija
Foto: Milan Pilipović/RAS Srbija
Stefan Bundalo desno

Glumac Stefan Bundalo, koji tumači glavni lik viljuškariste, smatra da ova predstava uči mnogo čemu i roditelje i djecu, da utiče na njihovo samopouzdanje. Bundalo kaže da vjeruje u dječje pozorište, a sve brojnija publika tome ide u prilog.

– Mislim da su se i djeca konačno zasitila telefona i igrica, pa sad opet žele da vide žive ljude, i da je pozorište ponovo postalo trend. Iako djeca imaju manje strpljenja i kraću pažnju, što je opet posljedica kratkih video formi koje gledaju, ona su zapravo uvijek ista, radoznala. I to je dobro, jer samo radoznali napreduju – zaključio je Bundalo.

Foto: Privatna arhiva/RAS Srbija
Foto: Privatna arhiva/RAS Srbija

Lik dobroćudnog viljuškariste Bundalu je, kaže, vratio vjeru u pozorište.

– Bez dobrog dječjeg pozorišta nema ni dobrog pozorišta za odrasle. Jer dječje pozorište je dužno i obavezno da njeguje buduću publiku i ja se nadam da mi to uspijevamo da radimo sa jednom malo drugačijom predstavom i formom – kazao je Bundalo koji scenu dijeli s kolegama Aleksandrom Milkovićem, Teodorom Ristovski, Milošem Vlalukinom i Jelenom Trkuljom.

Najnovije vijesti Srpskainfo i na Viberu