Transseksualka Dita von Bil se na Prajdu u Beogradu pojavila obučena u narodnu nošnju, zaigrala oko šipke i izazvala haos na društvenim mrežama.
Mnogi su je optužili da je oskrnavila srpsku narodnu nošnju i ukaljala našu tradiciju, a sve to ispratili salvom homofobičnih uvreda. Pozvali smo etnologa i antropologa Vesnu Marjanović i upitali je da li se narodna nošnja može oskrnaviti, piše Žena Blic.
Narodna nošnja je sveden oblik nacionalnog kostima. Stoga, može je nositi svako ko je srpske nacionalnosti, bez obzira na seksualnu opredjeljenost. Sa antropološke strane, ovo se ne može okarakterisati kao skrnavljenje – rekla je dr Vesna Marjanović za “Ženu”.
U razgovoru sa Vesnom saznali smo još jednu interesantnu stvar. Riječ je o tome da običaj da muškarac nosi žensku narodnu nošnju nije nikakva novina, samo smo kroz istoriju imali prilike to da vidimo u drugačijem kontekstu.
– Posljednju nedjelju pred Vasršnji post, takozvanu Bijelu nedjelju prati niz običaja među kojima smo kroz istoriju mogli vidjeti i muškarce obučene u ženske narodne nošnje. Isto tako, narodnu nošnju na Paradi ponosa možemo shvatiti kao jedan vid karnevalizacije, samo u različitom kontekstu – objasnila je Vesna.
Narodna nosnja nije sakralni predmet, vazniji nam je jelek od osobe kojoj se preti ubistvom, pa to nema ni kod Talibana….fariseji i bacači kamenja u svakodnevnoj akciji razapinjanja i linčovanja Zao mi je ,Dita nisu razumeli ono “ko je bez greha neka baci prvi kamen”
Isidora Bjelica (@isidorabjelica) September 18, 2018
I opet, po ko zna koji put, postavljaju se ista pitanja. Da li uvijek moramo da osuđujemo različistost? Kako nas to tačno ugrožava transseksualna osoba u narodnoj nošnji?
Najnovije vijesti Srpskainfo i na Viberu