Društvo

(VIDEO, FOTO) JEO JE PSA, KROKODILA I ŠKORPIJU Dositej Petković do sada posjetio 40 zemalja, otkriva kako ga je i čime UGOSTILO PLEME U LAOSU

Prvi put sam sasvim slučajno samostalno otišao na putovanje krajem 2021. godine i to je bio trenutak kada sam se zaljubio u putovanja.

FOTO: USTUPLJENA FOTOGRAFIJA

Ovim riječima priču za Srpskainfo počinje putopisac Dositej Petković (25) iz Banjaluke, koji je i pripadnik Oružanih snaga BiH.

-Tada sam išao u Estoniju, u Talin na utakmicu Partizana i od tog trenutka ne mogu da prestanem, stalno tražim neka nova mjesta koja želim posjetiti – rekao je Petković.

Istakao je da je do sada obišao zaista mnogo destinacija, a riječ je čak o 40 država.

-Posjetio sam više od pola Evrope, Egipat, UAE, Indiju, Singapur, Hong Kong, Vijetnam, Laos i Kambodžu. Iz Evrope bih posebno izdvojio Moldaviju i Island – kaže Petković.

Dva najveća putnička sna su mu bila, kako kaže, Kambodža, Angkor Wat i Island. Dodao je da je obe destinacije posjetio u prošloj godini.

U istoj godini ispuniti dva najveća putnička sna su nešto posebno za mene. Mimo Kambodže i Islanda izdvojio bih Vijetnam, jer sam tu naišao na najbolje ljude do sada. Zbog toliko pozitivne energije i dobrih ljudi, želio bih da jedan dio života živim u Vijetnamu – istakao je ovaj zanimljivi mladić.

U razgovoru za Srpskinfo Petković je otkrio i koju vrstu “neobične” hrane je probao na putovanjima.

Svakako da je najneobičnije pas. Okretao mi se iskreno želudac ali me zanimalo kakvog je ukusa. Vjerovao sam da je meso kao meso i nisam puno pogriješio. Osim toga, probao sam skakavce, crve, neke bube koje ne znam ni kako se zovu, škorpiju, ali i krokodila – rekao je Petković.

Na pitanje da li je na putovanjima stekao nova prijateljstva, kaže da jeste.

-Svakako da jesam, na svakom putovanju upoznam nekog novog s kim ostanem u kontaktu, ali bih ipak izdvojio Island i Vijetnam. Na Islandu sam preko jedne aplikacije upoznao dvije cure i momka s kojima sam proveo pet dana na Islandu. Zajedno smo obišli sve lokacije, a u Vijetnamu sam upoznao naše ljude koji žive i rade tamo, zbog kojih sam produžio svoj boravak na toj destinaciji – rekao je Petković.

Istakao je da za njega putovanja prije svega znače smisao, ali i stil života.

-Ne bih mogao zamisliti sebe da ne mogu da putujem. Kada bi se to desilo sigurno bih ostao doživotno nesretan – istakao je Petković.

Ovaj strastveni zaljubljenik u putovanja podijelio je i nekoliko anegdota, koje zaista tjeraju osmijeh na lice.

Kada sam bio u Rimu smeštaj je bio udaljen nekih 30 kilometara od centra grada, zakasnio sam na zadnji voz te prespavao u parku. Drugo što bih izdvojio jeste i ono najlepše što mi se desilo na putovanjima. U Laosu kad sam lutao džunglom, naišao sam na jedno pleme. Žive odsječeni od civilizacije. Naišao sam sasvim slučajno na njih, a oni me ugostili, sipali neki alkohol, spremili ručak – rekao je Petković. Sa njima je proveo nekoliko sati, te je otišao u smeštaj, a potom se sutradan ponovo vratio kod njih sa poklonima.

-Jednog potpunog stranca tako ugostiti i iznijeti mu sve što imaš, a nemaju ništa, je nešto posebno za mene i kao što rekoh najljepša stvar koja mi se desila na putovanjima – zaključio je Petković.

Objasnio je da na 95 odsto putovanja odlazi sam.

Sviđa mi se ta potpuna sloboda. Kada putujete sami svakako da postoje određeni rizici, ali im ne dajem veliku pažnju, iz razloga što mnogo više benefita donose. Neki od njih su upoznavanje sa drugim ljudima. Veliko iskustvo je sam otići u nepoznatu, a na kraju krajeva upoznate sebe. Sve to nas formira u jednu bolju osobu. Mislim da svako nekada treba sam da otputuje negdje na 7-8 dana. Jedno potpuno drugu iskustvo je u pitanju – rekao je Petković.

Dodao je da u narednom period ima u planu da posjeti Istanbul na 10 dana, a poslije toga pješačiće jednu humanitarnu turu do San Marina, a u planu je da krene početkom avgusta.

-Nakon toga planiram u Ugandu da idem da volontiram u jednom sirotištu, a poslije toga u planu imam i da posjetim Ameriku – istakao je Petković. Zatražili smo da sa nama podijeli neke savjeta za jeftinije putovanje.

-Svaka destinacija je drugačija i nudi nešto drugo, s toga predlažem da se traže jeftine karte i putuje na destinacije na koje avio- kompanija ima povoljne avio – karte. Na taj način može da se uštedi jako fino novca. Drugi savjet je spavanje u hostelima koji su jeftiniji 3-4 puta nego hoteli, a opet nude jedno posebno iskustvo. U hostelu smo u sobama sa još 5-6-7 ljudi, gdje odmah imamo priliku da upoznamo neke nove ljude, provedemo neko vrijeme na toj destinaciji sa novim poznanicima. Sljedeća stvar koju ja primenjujem je da se ne hranim po restoranima. Svaki hostel ima kuhinju, pripremam sebi hranu u kuhinji ili jedem kod lokalaca – zaključio je ovaj putopisac.