
Izbjegavajte ih pred spavanje: Ove 3 namirnice MOGU OPTERETITI ŽELUDAC tokom noći
Ako se često budite sa nadutošću i osećajem „teškog stomaka“, razlog možda nije količina hrane – već njen izbor.

Ako se često budite sa nadutošću i osećajem „teškog stomaka“, razlog možda nije količina hrane – već njen izbor.

Istraživači australijskog Univerziteta La Trob razvili su alat zasnovan na vještačkoj inteligenciji koji može da predvidi rizik od recidiva raka debelog crijeva kod pacijenata sa karcinomom drugog stadijuma, što bi moglo da omogući ranije i preciznije liječenje.

Viršle, slanina, kobasice i pojedini mesni poluproizvodi mogu da povećaju rizik od kolorektalnog karcinoma, izjavila je za TASS Jekaterina Jeršova.

Fizička kondicija adolescenata i djece u Evropi je na najnižem nivou u posljednjih 60 godina, što može da ima ozbiljne posljedice po njihovo zdravlje, pokazala je najnovija studija naučnika sa Univerziteta u Saragosi.

Istraživači australijskog Univerziteta La Trob razvili su alat zasnovan na vještačkoj inteligenciji koji može da predvidi rizik od recidiva raka debelog crijeva kod pacijenata sa karcinomom drugog stadijuma, što bi moglo da omogući ranije i preciznije liječenje.

Pitanje da li slanina i kobasice povećavaju rizik za rak debelog crijeva ponovo puni naslovne strane nakon novih upozorenja stručnjaka.

Rani simptomi raka debelog crijeva rijetko dolaze uz sirenu i crveno svjetlo.

Mnogi misle da je dovoljno jesti više voća i povrća kako bi sačuvali zdravlje, ali lekari upozoravaju da i sitnice, poput ulja koje svakodnevno koristimo za pripremu hrane, mogu imati veliki značaj.

Masna bolest jetre mogla bi da igra mnogo ozbiljniju ulogu nego što se ranije mislilo. Novo međunarodno istraživanje naučnika sa VIB-a i KU Leuven pokazalo je da masna jetra može da podstakne razvoj najagresivnijeg oblika metastaza kod kolorektalnog karcinoma, odnosno raka debelog crijeva koji se proširio na jetru.

Zagledate li se malo bolje u unutrašnjost vašeg frižidera, sigurni smo da ćete u njima pronaći barem 5 od ovih 10 namirnica kojima tamo nije mesto:

Mnogi ljudi počinju dan šoljom biljnog čaja umjesto kafe, verujući da je to zdraviji izbor.

Preseljenjem u novi objekat, u laboratoriji Bolnice Trebinje uvedeno je oko 15 novih laboratorijskih analiza.

Ako paradajz svaki dan jedete svježe isjeckan u salati, propuštate polovinu njegove snage. Zvuči nevjerovatno za nešto tako obično, ali baš tu većina ljudi griješi.

Stručnjaci jetru nazivaju laboratorijom našeg organizma i zato je jako važno da je ona zdrava.

Šest do osam čaša vode dnevno - to je preporuka stručnjaka kako bismo ostali hidrirani! Ipak, to zavisi i od opšteg zdravlja, klime u kojoj živimo i fizičke aktivnosti.

Preventivni pregledi, izgleda, nisu više tolika tabu tema u Republici Srpskoj. Podaci iz zdravstvenih ustanova za prvih pet mjeseci ove godine donose jedno veliko iznenađenje.

Koliko puta vam se dogodilo da ustanete iz kreveta, popijete kafu i čekate da organizam "proradi"? Za mnoge je upravo taj prvi odlazak u toalet znak da je dan zaista počeo. Kada se to ne desi, javlja se osjećaj težine, nadutosti i nelagodnosti koji može da pokvari raspoloženje već u ranim jutarnjim satima.

Svojim rukama mladi Fuad Halilović (31) napravio je na desetine perika za djecu oboljelu od malignih bolesti, a danas kada je preminuo za njim žale mnogi. Za njim posebno žale djeca kojoj je svojim perikama vraćao osmijeh na lice.

Osobe starosti od 50 do 75 godina, kao i one od 18 do 49 godina sa pozitivnom ličnom i porodičnom anamnezom, definisane su ciljne grupe za skrining karcinoma debelog crijeva.

Dvije urme imaju otprilike isto šećera kao pola pločice čokolade, ali se u tijelu ponašaju sasvim drugačije.