Društvo

Srbin nakon 25 godina posjetio Crnu Goru "Ove godine mogu vam reći da sam obišao cijelo primorje, imam šta da napišem"

Mladić iz Srbije je odlučio da poslije 25 godina ode u Crnu Goru i obiđe cijelu obalu.

FOTO: ERDEM SAHIN/EPA

Kako je prošao i šta ga je sve snašlo, opisao je na društvenim mrežama.

Kako je napisao u svojoj objavi na crnogorskom dijelu foruma Redit, nakon što je riješio da ove godine obiđe cijelo crnogorsko primorje na kraju mu je ostao Ulcinju pa je želio da napiše cjelokupno iskustvo sa ovog putovanja, piše Blic.

– Treći put sam ove godine proveo u Crnoj Gori, ovog puta u Ulcinju. Ove godine mogu vam reći da sam obišao cijelo primorje, i imam vala i šta da napišem.

Crna Gora je jedna zaista prelijepa zemlja, a Crnogorsko primorje može da se podijeli na 4 dijela: Boka Kotorska, Budvanska rivijera (prva neprijatnost ove godine), Barska rivijera, Ulcinjska rivijera.

Svaki dio ima svoje mane i prednosti, ali razlike između pojedinih dijelova su kao da su dve države u pitanju. Idemo redom – počeo je mladić.

Boka Kotorska

– U Boki sam bio prvi put krajem juna ove godine, i po meni ovo je najveće blago Crne Gore. Boka je kao Italija, zbog kulturnog naslijeđa Mletačke republike. Kotor, Perast, Prčanj, Rose… najljepša su mjesta u Crnoj Gori, Perast pogotovo. Kamene kuće, čisto plavo more, predivno zaista.

Mana je da Boka nema plaže, ima kao pontice neke, i plažne barove koji su lijepi, ali preskupi. Na mnogim mjestima dvije ležaljke koštaju od 25 do 100 evra.

Herceg Novi mi se svidio, cijene ležaljki su pristupačne zaista, ali treba srediti one betonske plaže na pojedinim mjestima, izgledaju kao socijala neka. Herceg Novi treba srediti da ne izgleda betonski, već u duhu Boke, sa kamenim stazama i plažama, a ne betonom koji se raspada.

Isto, saobraćaj tokom sezone u Boki je katastrofa. U cijeloj Crnoj Gori, ali u Boki je užas. U Kotoru kad se izađe iz tunela Vrmac, sačuvaj Bože. Ako si iz Kotora, bolje trotinet da uzmeš da voziš nego kola. – napisao je on.

Budvanska rivijera

– Prvo mjesto na kom sam bio ovdje je Petrovac. Mene je Petrovac oduševio. Plaža Lučice je najljepša plaža u Crnoj Gori. Sam Petrovac ima prelijepo šetalište, i kuće i hotele izgrađene od kamena, kao u Boki i Dalmaciji, i prelijepo je.

Sveti Stefan je isto prelijep, i šteta da onakvo jedno mjesto stoji zatvoreno, Crna Gora tu gubi ogroman prihod. Kraljičina plaža je isto božanstvena, ali po meni ništa bolje od Lučica. Zapravo iste su bukvalno, jedino što na Miločer plaži set ležaljki košta 200 evra, a na Lučicama 30, ili za džabe pored imate besplatan dio plaže.

Najveće razočarenje Budvanske rivijere je Budva. Kada sam prvi put stigao u Petrovac i video koliko je lijep, pomislio sam “kakva li je tek Budva kao najposjećenije mesto. Gomila zgradurina, šetalište… polu sređeno, oni kanali koji su ne znam ni ja šta, da li su to nekad bili kanalizacioni kanali, ali ono izgleda katastrofa. Još je Budva skupa, kao neki polu luksuz. Ono je užas bio.

Bečići su mi mnogo ljepši, jer nema onih zgradurina odvratnih. U Bečićima mi se prvi put desila neprijatnost ove godine. Sjedio sam u kafiću, poručio kafu, i razmišljao, zamislio se nešto, i neki tu lokalac je pomislio da gledam u njega. Skinuo naočare i kao ‘je l’ ti u mene gledaš’, rekoh ‘ma jok zamislio sam se nešto’ i nasmijem se. On onako ozbiljan vrati one naočare. Rekoh au za malo batine da dobijem od lokalca jer je pomislio da gledam u njega. I taj kafić gdje sam bio, bio je skoro prazan, sjedim tamo, niko da dođe da usluži, dva konobara sjede, nešto se šale međusobno, pa gledaju na telefon, a sjedim blizu njih. Zaista usluga katastrofa, em zamalo batine da dobijem. I da napomenem, ovo je prvi i jedini put da mi se ovako nešto desilo, čak i ova usluga loša, na drugim mjestima nije bilo tako – napisao je ovaj mladić.

Barska rivijera

– Sutomore važi vjerovatno za najlošije mjesto u Crnoj Gori, ali po meni, najiskrenije ljepše je od Budve. Jer opet, nema onih zgradurina. Ima plaža, šetalište, i zelenilo iza plaže, iza glavnog puta. Plus, Sutomore nije skupo, tako da ne možeš da platiš smještaj 20 eura dnevno, i očekuješ ne znam ni ja šta. Jeftino, imaš more, jeftine ležaljke, sasvim korektno majke mi.

Bar me je baš pozitivno iznenadio. U Baru sam bio posljednji put prije 26 godina, i sjećam se da mi je ostavio baš neki bez veze utisak. Podsjećao me na Novi Beograd u kom živim, koji je ok, samo nije ok kad sam na moru. Ali sad kad sam bio, vidio sam da Bar ima toliko lijepog zelenila, palmi, kafići sređeni. I zgrade su ok lijepe i sređene. Pravi mali gradić primorski, i jedini grad na primorju koji djeluje ok za život cijele godine, da je lijep, a istovremeno i praktičan. – kaže on.

Ulcinjska rivijera

– E ovdje mi je bila baza treći put sad u septembru.

Ulcinj je zaista, kad se uporedi sa Bokom, ne bi ste rekli da su ta dva mjesta u istoj državi. Grad je očigledno namjenjen i popularan među Albancima i muslimanima generalno. Svi svuda pričaju Albanski, Kosovske i Albanske tablice, a grad je pun zgrada, kao da se sve gradi bez nekog urbanističkog plana.

Ali Ulcinj ima dosta prednosti. Prvo, ja nisam doživio ni jednu neprijatnost u Ulcinju, u dva navrata dva konobara Albanca su primjetili da sam iz Srbije, i proćaskali sa mnom fino na srpskom (jedan je iz Ulcinja, drugi iz Kosovske Mitrovice). Smještaj u kom sam odsjeo drže Albanci, i zaista su preljubazni ljudi. Klopa na nekoliko mjesta je bila fenomenalna. Restoran u starom gradu u Ulcinju sa najboljim pogledom, bukvalno sam išao kuvara da pohvalim da sam pojeo najbolji rižoto u životu. Svako jutro doručak u restoranu kafiću Castelo, isto sa predivnim pogledom – kazao je mladić

Ada Bojana, Ulcinj

– Ulcinj je isto prejeftin. Ja sam uzeo apartman sa pogledom na more za 25 evra dnevno. Ogroman bračni krevet, kuhinja, i prelijep pogled na more. Hrana, piće, sve je zaista pristupačno. Ko ima problem sa kešom, a želi da ode jeftino na more, Ulcinj prva destinacija zaista.

Mana kod mog smještaja je što mi se apartman nalazio pored džamije. Znači kad krene sabah namaz ujutru u 5, hodža krene da pjeva, a zvučnici na džamiji kao za egzit. Tako da nema spavanja sa otvorenom terasom.

Ulcinj isto tako ima fenomenalnu pješčanu plažu. Ležaljke dvije koštaju 10 evra, izuzev na nekim fensi barovima, tamo su malo skuplje, ali možete i sami da donesete peškir i suncobran, i da uživate za džabe. Bleja na toj plaži je fenomenalna. Potpuni zen osećaj.

Mana ove plaže je, baš zato što je pješčana, i taj pjesak je neki lak običan sivi pjesak, i onda jer je plićak svuda voda je onako mutna i izgleda kao Dunav. Kao da se kupam u slanoj Savi, a ne na moru. Ali dobro, ne može sve baš da se potrefi.

I jedno počasno priznanje:

Cetinje me je iznenadilo baš isto. Nije na moru, ali jako čist mali gradić, sređen, pravi mali gospodski grad. Tako da, eto to bi bilo to. Sad kad sam prostudirao Crnu Goru, sljedeće godine znam šta hoću i gdje hoću, a to je Boka naravno – napisao je on u svojoj opširnoj objavi na Reditu.