Magazin

Ovo će vas iznenaditi: Da li znate kako kafa utiče na zdravlje crijeva

Kafa spada među najomiljenije napitke širom svijeta – ali da li ste se ikada zapitali kako ona utiče na vaše crijeva?

Žena pije kafu
FOTO: FREEPIK

Naučnici su kroz više studija počeli da otkrivaju veze između konzumiranja kafe i zdravlja gastrointestinalnog trakta, a rezultati mogu biti iznenađujući.

Stručna istraživanja pokazuju da umjerena konzumacija kafe – obično do 3–4 šoljice dnevno – može imati blagotvoran efekat na crevnu mikrofloru. Ustanovljeno je da kafa može povećati raznovrsnost dobrih bakterija u crijevima, poput Bifidobacterium spp koje su povezane sa boljom probavom i zdravljem crijeva, prenosi Avaz.

Kako kafa utiče na mikrobiotu

Pročitajte još

Crijevna mikrobiota čini kompleksnu zajednicu bakterija koja ima ključnu ulogu u varenju, imunom sistemu i čak raspoloženju. Istraživanja ukazuju da polifenoli i drugi sastojci u kafi mogu pozitivno da utiču na sastav ovih bakterija. Umjerena konzumacija kafa može povećati raznolikost korisnih mikroorganizama, što se često smatra znakom zdravog crijeva.

Takođe, kafa može delovati poput prirodnog stimulatora crijevnih mišića. Kofein utiče na nervne mehanizme i hormone u gastrointestinalnom traktu, što može ubrzati peristaltiku i pomoći tijelu da brže eliminiše otpad.

Kafa i digestivna funkcija

Ne radi se samo o bakterijama – kafa utiče i na samu probavu. Konzumiranje kafe može podstaći lučenje gastrina i želučanih sokova, što pomaže u razgradnji hrane. To može poboljšati ukupnu probavu, posebno nakon obroka.

Mnogi ljudi primijete da nakon jutarnje šoljice kafe osjećaju potrebu za pražnjenjem crijeva – to je rezultat stimulacije mišića debelog crijeva. Ovaj efekat može biti koristan za ljude koji povremeno imaju problema sa zatvorom. Ali je i on individualan i različit od osobe do osobe.

Umjerenost je ključ

Iako kafa ima potencijalne prednosti za crijeva, važno je ne pretjerivati. Veće količine – više od 4–5 šoljica dnevno – kod nekih ljudi mogu izazvati neželjene efekte kao što su refluks, nervoza, nervoza stomaka ili pogoršanje stanja kod osoba sa već postojećim problemima poput Kronove bolesti.

Takođe, individualna tolerancija na kofein varira. Ono što jednom prija može drugom izazvati nelagodnost. Zato je važno slušati svoje tijelo i prilagoditi unos kafe sopstvenim potrebama.

Blagotvorni, ali individualni efekti

Sve više naučnih dokaza sugeriše da kafa može imati pozitivan uticaj na zdravlje crijeva. Povećanje raznovrsnosti crijevne mikrobiote, poboljšana probava i podsticanje redovne stolice samo su neki od potencijalnih benefita umjerene konzumacije.

Međutim, efekti nisu univerzalni. Dok mnogima kafa može pomoći da se osjećaju bolje, drugima može izazvati nelagodnosti ako se pije u prevelikim količinama ili na prazan stomak.

Kao i kod svega u ishrani, umjerenost i individualno prilagođavanje su najvažniji.