Kao filozof imao je uticaj na mnoge istaknute ličnosti u prvoj polovini XX vijeka, od Kandinskog, preko Oredža, Herberta Džordža Velsa, Adlera, do Alana Votsa.
Njegove “Stance” pisane su pod uticajem Madam Blavacke.
Preko Blavacke i njenih knjiga zavolio je indijsku filozofiju i mistiku.
Mitrinović se nije plašio tehnosvijeta koji se sve više razotkrivao pred njegovim očima dvadesetih i tridesetih godina XX vijeka.
Prije bi se reklo da ga je iščekivao kao šansu za sve ljude.
Mitrinović je intuitivno znao ili je možda i vidio budućnost, jer je po svjedočenjima njegovih savremenika imao nadnaravne moći.
Sudar s Gurđijefom i Uspenskim, poljuljao je moć i uticaj Mitrinovića u londonskim intelektualnim krugovima, gdje je prethodno smatran za neku vrstu duhovnog učitelja.
Nije volio da ga smatraju mistikom, pogotovo od kada je njegove učenike, među kojima je bio i Oredž, odvukao pravi pravcati mag Gurđijef, o kom nikada sam Mitrinović nije rekao ništa loše.
Želio je da ga zapamte kao filozofa, iako je po svim karakteristikama pripadao porodici velikih mistika modernog doba kakvi su bili Rudolf Štajner, madam Blavatska, Raspućin, K.G. Jung, Alister Krauli i pominjani Gurđijef.
(Nastaviće se)
Raniji tekstovi:
Mistik novog doba (1): Vizionar se rađa
Mistik novog doba (2): Rođeni lider
Mistik novog doba (3): Anarhista u “Mladoj Bosni”
Mistik novog doba (4): Ubistvo Ferdinanda
Mistik novog doba (5): Mitrinović u Minhenu
Mistik novog doba (6): Odlazak u Gordi Albion
Mistik novog doba (7): Druženje sa Ivanom Meštrovićem
Mistik novog doba (8): Projekat “New Age”
Mistik novog doba (9): Mitrinovićeva vizija ujedinjene Evrope
Mistik novog doba (10): Mistik i magnet za žene
Najnovije vijesti Srpskainfo i na Viberu